wtorek, 8 marca 2011

My trip to Prague


Praga (czes. i słow. Prahaniem. Pragang. Prague) – stolica i największe miasto Republiki Czeskiej. Znajduje się w centralnej części kraju, nad rzekąWełtawą. Jest miastem wydzielonym na prawach kraju, będąc jednocześnie stolicą kraju środkowoczeskiego.
Praga jest ośrodkiem administracyjnym, przemysłowym, handlowo-usługowym, akademickim, turystycznym i kulturalnym o znaczeniu międzynarodowym. Jest siedzibą większości czeskich urzędów centralnych (w tym parlamentuprezydenta i rządu), związków wyznaniowychdziałających na terenie Czech, a także licznych firmstowarzyszeńorganizacji i uczelni wyższych. Stanowi najważniejszy w skali kraju węzeł drogowy ikolejowy, posiada również międzynarodowy port lotniczy i sieć metra.
Zakochałam się w tym mieście. Naszpikowane kawiarenkami, galeriami i dyskotekami. Stolica Europy. 
Poniżej fotorelacja z mojej wycieczki 















Praga zaskoczyła mnie niespotykanymi grafikami - nigdzie na świecie nie spotkałam się z tego typu grafitii ulicznymi. Kolejnym faktem, o którym nie zdawałam sobie sprawy, przed odwiedzeniem tego miasta były żółte taksówki. Czułam się jak w NY City. W Pradze są wszystkie butiki, które prawdziwa faszionistka odwiedzić powinna. Od Hermes, LV, Dior, Chanel, itp i itd. Polecam. Miasto warte uwagi i stosunkowo tanie.    

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz